Kävimme opintomatkalla ja arvioimme monipuolisesti Tahkoa matkailukeskuksena. Arvioin restonomi ystävieni Iida Tallgren, Siiri Peltokangas ja Iida Taskinen kanssa. Käsittelemme pääosin Break Sokos Hotel Tahkossa.
Odotukset:
Odotukset olivat korkealla etenkin hotellihuoneiden ja yleisten tilojen kohdalla; odotimme viihtyisää ja uudistettua ympäristöä. (Varsinkin kalliin 17 miljoonan remontin takia).
Olimme kuulleet Tahkosta paljon hyvää esimerkiksi monipuolisesta aktiviteetti tarjonnasta ja hyvästä sijainnista.
Hyvä aamupala on jokaiselle ryhmän jäsenelle prioriteetti hotellissa. Odotukset olivat siis korkealla.
Oletimme hyvää ja helposti sujuvaa asiointia sekä palvelua.
Toivoimme puhdasta hotellihuonetta ja yleistä siisteyttä hotellin ympäristössä.

MAJOITUSKOKEMUS: Kosketuspistepolku vaiheittain
Bussimatka
Tavaroiden jättäminen hotellille
Esittelyt
Ensimmäinen ruokailu (lounas)
Avainten saanti ja hotellihuoneet
Aamupala
Uloskirjautuminen /check out

LOPULLINEN KOKEMUS: Odotukset vs toteutuminen
- Perus hyvä bussimatka
Tavaroiden jättäminen (tavarat jätettiin siivouskaappiin) - Esitykset hyviä paitsi esittelyvälineissä puutoksia
Lounaalla palvelu ei toiminut, ruoka loppui ns. ”kesken” ja lisäys oli hidas - Respa toimi hyvin sekä ei valituksia siivouksesta
- Huoneen viihtyisyys esteettisesti ja sisustusarkkitehtuurisesti
- Aamupala oli hyvä ja monipuolinen, ei jäänyt nälkä
- Check out oli helppo ja nopea
LOPULLINEN ARVIO:
Odotuksemme toteutui yleisesti hyvin. Kosketuspistepolussa näkyy tarkemmin missä elementeissä odotuksemme ylitettiin ja missä alitettiin
Hotellihuone vaikutti positiivisimmin kokemukseen.
Negatiivisin kokemus oli tavaroiden säilytys ja ensimmäinen ruokailu. Odotuksemme siis alitettiin näillä pisteillä.
NPS 50%

KEHITTÄMISEHDOTUKSIA:
Matkatavaroiden säilytystilat voisivat olla paremmat
3 kerroksen huoneiden portaat jyrkät ja vaaralliset; portaat voisivat olla tasaiset kaatumisen ehkäisemiseksi
Huoneen 323 lampuissa vikoja (ei mennyt päälle)
Golden resorttiin suuremmat tarjoiluastiat varsinkin, jos on tiedossa että suurempi väkimäärä on tulossa syömään

MITÄ OPIMME?
Opimme tarkastelemaan asiakaskokemusta uudella tavalla; Kiinnitimme pieniin asioihin enemmän huomiota.
Hotelli mahdollinen hyvä työnantaja
Työllistää monipuolisesti
Itse innostuin Tahkosta mahdollisena harkka- ja työpaikkana
Lähdeluettelo:
Kuvat itse ottamia opintomatkan ajalla
Kosketuspistepolku itsetehty paint