Sovellukseen kirjautuminen
Sain pyynnön vahvistaa sähköpostini. Miten teen sen?
Vahvistus vaaditaan, jotta voit kirjautua MyFASH-tilillesi ja nauttia sekä ajankohtaisista että tulevista jäseneduistasi. Voit vahvistaa sähköpostisi näin:
Klikkaa kirjaudu ilman salasanaa, lisää sähköpostiosoitteesi ja jatka vahvistusprosessia sähköpostisi kautta. Kun sähköpostiosoitteesi on vahvistettu, voit jatkaa kirjautumiseen.
Mitä teen, jos kirjautuminen MyFASH-sovellukseen ei onnistu?
Kokeile kirjautua ilman salasanaa klikkaamalla ”Kirjaudu ilman salasanaa”.
Yritän kirjautua MyFASH-sovellukseen enkä saa salasananvaihto-linkkiä tai linkki ei toimi odotetusti. Mitä teen?
Kokeile kirjautua klikkaamalla ”Kirjaudu ilman salasanaa”. Syötä vahvistamasi sähköpostiosoite tai puhelinnumero ja saat vahvistuskoodin.
Yritän tilata vahvistuskoodia sähköpostitse, mutta en saa koodia. Mitä teen?
Tarkista sähköpostisi roskaposti-kansio. Jos et edelleenkään saa sähköpostia, kokeile tilata vahvistuskoodi tekstiviestinä.
Haluan rekisteröityä MyFASH-sovellukseen, mutta en muista kanta-asiakasnumeroani. Mitä teen?
Kanta-asiakasnumero ei ole pakollinen tieto, joten voit rekisteröityä myös ilman kanta-asiakasnumeroa.
Rekisteröityminen ei onnistu. Mitä teen?
MyFASH-asiakkuudessasi saattaa olla eriävä sähköpostiosoite tai puhelinnumero. Ota yhteys asiakaspalveluun ja kerro kanta-asiakasnumerosi tai osoitteesi ja koko nimesi, niin päivitämme tietosi, jonka jälkeen rekisteröityminen onnistuu.
Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi näistä?
Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelu palvelee arkipäivisin 8-17.
Asiointi sovelluksessa
Miten etukuponkeja käytetään sovelluksessa?
Kirjaudu sisään FASH-sovellukseen hyödyntääksesi etukupongit ja MyFASH-etusi. Kun olet kirjautuneena sovellukseen, näet käytettävissä olevat etusi ostoskorin yhteenvedossa kohdassa ”Koodit ja etusetelit”. Ota haluamasi etuseteli käyttöösi klikkaamalla sitä.
Jos olet saanut etukoodin, voit käyttää sen kirjoittamalla koodin sille varattuun kenttään ostoskorissa.
Miksi etukoodi ei kelpaa/toimi?
Jos olet kirjautuneena FASH-sovellukseen, mutta etukoodi tai kuponki ei kelpaa, tarkista kuuluuko tuote mahdollisesti edun piiristä poissuljettuihin tuotteisiin.
Olen unohtanut MyFASH-salasanani. Miten toimin?
Voit tilata kirjautumisikkunassa näkyvän ’Tai kirjaudu ilman salasanaa’ -linkin kautta sähköpostiin tai puhelimeen kertakäyttöisen vahvistuskoodin. Jos tilaat kertakäyttökoodin sähköpostiin, mutta sähköposti ei muutaman minuutin kuluessa saavu, tarkistathan myös toissijaiset sähköpostikansiosi. Voit myös klikata ’Unohditko salasanasi’ -linkkiä tilataksesi uuden salasanan.
Klikkasin ’Unohditko salasanasi’ -linkkiä, mutta viestissä ei ollut toimivaa linkkiä?
Voit tilata uuden salasanan kirjautumisikkunasta ’Unohditko salasanasi’ -linkistä vain silloin, jos olet jo asettanut MyFASH-salasanan puhelimen sovelluksessa. Jos et ole vielä asettanut salasanaa, mutta haluat kirjautua verkkokauppaan, valitse tällöin kirjautumisikkunasta ’Tai kirjaudu ilman salasanaa’ -linkki, jolloin saat kertakäyttöisen salasanan sähköpostiisi.
Miten selailen tuotteita?
Voit liikkua sovelluksessa ja tutustua tuotteisiin useilla tavoilla.
Tiedätkö mitä haluat?
– Kirjoita tuotteen nimi suoraan Hae FASH:iltä-kenttään ja paina enter. Hakuominaisuuksia voivat olla esim. tuotenimi, väri, merkki jne.
Etsitkö jotain tiettyä merkkiä?
– Tuotteemme on lajiteltu mm. merkkien ja tuoteryhmien mukaan.
Löysitkö sinua kiinnostavan tuotteen?
– Kun löydät sinua kiinnostavan tuotteen, voit siirtää sen ostoskoriin Lisää ostoskoriin -painikkeella. Valitse haluamasi tuotemäärä ja tee muut tarvittavat valinnat (esim. koko tai väri). Tämän jälkeen voit siirtyä kassalle maksamaan tai jatkaa tuotteiden selailua.
Miten lisään tuotteen ostoskoriin?
– Löydettyäsi mieleisesi tuotteen, valitse tuotesivulla haluamasi määrä ja tee muut tarvittavat valinnat (esim. väri ja koko).
– Tehtyäsi valinnat paina Lisää ostoskoriin -painiketta.
Miten ostoskori toimii?
Jos haluat siirtyä varsinaiseen ostoprosessiin eli tilaus- ja maksutapahtumaan, paina sivun oikeassa yläkulmassa olevaa Ostoskori-kuvaketta tai Kassalle-painiketta miniostoskorissa.
Näet ostoskorin sisällön ja voit vielä muokata sitä, esimerkiksi muuttaa tuotteiden lukumäärä. Ostoskorissa näet tilauksesi loppusumman mahdollisten alennuksien jälkeen. Ostoskorissa voit myös aktivoida mahdollisen kampanjakoodin tai käytössäsi olevan etukupongin. Jos et ole vielä kirjautunut, voit kanta-asiakasedut saadaksesi kirjautua tässä vaiheessa tai jatkaa ostoprosessia kirjautumattomana. Mikäli et vielä ole Stockmannin kanta-asiakas, voit halutessasi rekisteröityä verkkokauppaan ja hyödyntää mahdolliset kanta-asiakasedut.
Ostoprosessissa on 4 vaihetta:
1. Tilaajan tiedot
Tässä vaiheessa valitset, teetkö tilauksen kirjautuneena vai ilman kirjautumista sekä ilmoitat tilaajan tiedot.
2. Toimitustapa
Valitse haluamasi toimitustapa erikseen jokaiselle eri kumppanille, sillä tuotteet lähetetään suoraan kumppaneiden omilta varastoilta.
3. Maksaminen
Maksutavan valinta on ostotapahtuman viimeinen vaihe ennen tilauksen hyväksymistä. Jos maksat tilauksesi verkkomaksuna tai luottokortilla, tilaus lähtee käsittelyyn, kun olet hyväksynyt maksun verkkopankin tai luottokunnan sivuilla. Tilausta ei voi enää tämän jälkeen muuttaa. Jos valitset maksutavaksi laskun tai kertaluoton, lähtee tilaus käsittelyyn painettuasi Jatka-painiketta. Tilausta ei voi enää tämän jälkeen muuttaa.
4. Tilausvahvistus
Tilausvahvistus-sivu on tilauksen kuitti ja se lähetetään automaattisesti sähköpostiisi. Tilausvahvistuksesta näet tilauksen sisällön, hinnat, toimitustavan jne.
Rekisteröityneet asiakkaat näkevät tilauksensa Omat tiedot -kohdasta.
Ostoprosessissa voit halutessasi palata takaisin edellisiin vaiheisiin muokkaamaan tilaustasi tai keskeyttää ostotapahtuman, et kuitenkaan enää maksamisen jälkeen. Tämän jälkeen voit tehdä muutokset vain asiakaspalvelun kautta.
Onko ostosten tekeminen verkossa turvallista?
Voit huoletta tehdä ostoksia FASH-sovelluksessa, sillä tilauksen yhteydessä jättämäsi asiakastiedot ovat meille ehdottoman luottamuksellisia emmekä luovuta niitä ulkopuolisille. Yhteys FASH-sovelluksen ja asiakkaan tietokoneen välillä suojataan käyttämällä SSL-suojausta (Secure Sockets Layer). SSL-turvakäytäntö suojaa tietoliikenteen siten, ettei ulkopuolinen tarkkailija pysty yhteyttä seuraamalla näkemään tai muuttamaan luottamuksellisia tietojasi. SSL-turvakäytäntöön luottavat mm. suomalaiset verkkopankit, sekä lukemattomat muut turvallisia yhteyksiä vaativat verkkopalvelut.
Onko turvallista ilmoittaa maksukortin numero verkkosivuilla?
Maksaessasi maksukortilla FASH-sovelluksessa ohjaamme sinut Luottokunnan palveluun tekemään varmennuksen. Voit myös käyttää Verified by Visa ja MasterCard SecureCode -todentamisjärjestelmiä maksutapahtumasi turvallisuuden varmistaaksesi jos olet nämä ominaisuudet korttiisi liittänyt. Turvallisuutesi takia emme myöskään tallenna maksukorttisi korttinumeroa missään vaiheessa. Näin kukaan ei pääse väärinkäyttämään tietojasi myöhemmin.
Pitääkö minun rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi voidakseni tehdä tilauksen?
Voit tehdä tilauksen myös rekisteröitymättä. Näin toimiessasi henkilökohtaiset tietosi eivät säily verkkokaupassamme, ja sinun pitää syöttää ne uudestaan seuraavan tilauksenteon yhteydessä. Huomioithan, että kanta-asiakasedut saat käyttöösi vain rekisteröitymällä verkkokauppaamme kanta-asiakastunnuksellasi.
Tilaus ja toimitus
Miksi kaikkia tilauksen tuotteita ei voi tilata samaan noutopisteeseen?
Kumppaneiden omissa toimitustavoissa saattaa olla eroavaisuuksia, jonka vuoksi eri kumppaneiden varastoilta saapuvat tuotteet saatetaan toimittaa eri noutopisteisiin.
Miksi tilaukseni saapuu useammassa erässä?
Jos tilaus sisältää useampia tuotteita, pyritään varastosta löytyvät tuotteet toimittamaan samassa lähetyksessä. Poikkeuksia ovat isot kotiin kuljetettavat tuotteet (yli 35 kg), jotka kuljetetaan omina lähetyksinään. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, tuote toimitetaan jälkitoimituksena. Verkkokaupasta tilatut tuotteet saatetaan toimittaa myös useammista eri varastoista, jonka vuoksi lähetys saattaa saapua perille useammassa erässä.
Miksi tilaukseni ei saapunut valitsemaani Postin pakettiautomaattiin?
Mikäli lähetys on liian suuri Postin pakettiautomaattiin tai automaatti on täynnä, lähetys toimitetaan Postiin, joka on lähinnä automaattia. Jos paketti on ohjattu Postin paketinohjauspalvelulla automaattiin, johon se ei mahdu, toimitetaan paketti alkuperäisen toimitusosoitteen mukaiseen Postiin. Saapumisilmoituksessa on tällöin tieto, mistä paketin voi noutaa. Pakettiautomaattiin mahtuvan paketin maksimikoko on 60 cm x 36 cm x 60 cm. Jos tilaat todella suuria paketteja, kannattaa Postin paketinohjauspalvelu ottaa tilatessa pois päältä tai valita jokin muu noutopaikka kuin pakettiautomaatti.
Missä ajassa tilaus on noudettava?
– Toimitus noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin
Lähetys on noudettavissa 7 vuorokauden ajan saapumisilmoituksesta.
Tilauksestani puuttui tuotteita. Mistä voin tiedustella puuttuvia tuotteita?
Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme palvelee arkipäivinä 8-17.
En itse pääse noutamaan tilaustani noutoajan puitteissa, miten toimin?
Jos et pääse itse noutamaan lähetystäsi, voit pyytää toista henkilöä noutamaan lähetyksesi puolestasi seuraavalla tavalla, riippuen valitsemastasi toimitustavasta ja -paikasta:
– Pakettiautomaatti: Toinen henkilö voi noutaa lähetyksen saamasi lokerokoodin avulla.
– Noutopiste: Noudettaessa tulee esittää lähetystunnus sekä noutajalla tulee olla mukana oma kuvallinen henkilöllisyystodistus. Valtakirjaa ei tarvita.
Jos jo noutoajan aikana ilmeneekin, että et ehdi noutamaan tilaustasi noutoajan puitteissa, niin tiedoksesi: osa kuljetuskumppaneistamme tarjoaa lisämaksullista noutoajan pidentämispalvelua noutopistenoutoihin, tarkastathan mahdollisuudet toimituksellesi valitsemasi kuljetuskumppanin sivuilta.
Minulta jäi tilaukseni noutamatta ja se palautui takaisin teille. Voisitteko lähettää sen minulle uudestaan?
Tilaus on noudettavissa noutopisteestä/pakettiautomaatista seitsemän vuorokauden kuluessa siitä, kun saat saapumisilmoituksen. Noutamaton tilaus palautuu takaisin lähettäjälle.
Noutamattomia tilauksia emme valitettavasti voi lähettää uudelleen johtuen automaattisesta palautusprosessista. Teethän uuden tilauksen noutamatta jääneiden tuotteiden osalta.
Noutamatta jääneen tilauksen maksun palautus tapahtuu 14 päivän sisällä, kun olemme vastaanottaneet palautuneen tilauksen. Palautus maksetaan samalle maksutavalle, jota käytit tilausta tehdessäsi.
Voinko jättää paketin noutamatta, jos en halua vastaanottaa sitä?
Paketin voi jättää noutamatta eikä siitä aiheudu sinulle ylimääräisiä kuluja. Sinun ei tarvitse ilmoittaa meille erikseen, mikäli haluat jättää paketin noutamatta. Jos haluat nopeuttaa paketin palautumista FASH:lle ja mahdollista rahanpalautusta, voit käydä palauttamassa sen postitoimipisteessä.
Mitkä ovat verkkokaupan toimituskulut?
Tilauksen toimitusmaksu määräytyy valitsemasi toimitustavan perusteella. Riippumatta toimitusten määrästä, postiin ja noutopisteisiin toimitetuista tilauksista maksetaan vain yhdet toimitus- ja käsittelymaksut. Sen sijaan kotiinkuljetukset ovat aina maksettava erikseen.
Mitkä ovat verkkokaupan toimitustavat?
Verkkokaupasta tilatessasi valittavanasi on lukuisia eri toimitustapoja ja toimituspisteitä. Huomioithan, että sinun tulee valita toimitustapa erikseen jokaiselle eri kumppanin tuotteelle. Sovellus sulkee automaattisesti pois toimitustapavaihtoehdot, jotka eivät ole tilaamallesi tuotteelle käytössä.
Mikä on verkkokauppatilauksen toimitusaika?
Tilauksen toimitusaika on 1–7 arkipäivää. Alennusmyyntien ja kampanjoiden aikana sekä näiden jälkeen toimitusaika on noin 1–14 arkipäivää.
Tilasin juuri verkkokaupasta. Voinko peruuttaa tilaukseni?
Jos olet edennyt ostotapahtuman viimeiseen vaiheeseen eli Maksutavan valintaan ja klikannut Jatka-painiketta, tilaus lähtee käsittelyyn ja sitä ei voi enää muuttaa.
Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme palvelee tavaratalojen aukioloaikoina.
En ehdi odottamaan pakettia postin kautta. Onko mahdollista käyttää pikatoimitusta?
Pikanouto ei toistaiseksi ole mahdollinen. Valtaosa tilauksista toimitetaan tällä hetkellä noin vuorokaudessa tilauksen tekemisestä.
Maksutavat
Tilasin tuotteita laskulla. Miksi laskua ei tullut paketin mukana?
Lasku toimitetaan tiedoissasi olevaan sähköpostiosoitteeseen, ja sillä on 30 päivää maksuaikaa.
Miten maksan verkkomaksulla?
Kun käytössäsi on oman pankkisi verkkopankkitunnukset ja olet maksamassa verkkokaupan ostoksiasi, siirryt kauppapaikkamme sivuilta hetkeksi verkkopankkiin ja maksat tilauksesi suoraan omalta tililtäsi. Maksutapahtuman näet verkkopankin tilitiedoista. Maksutietojen välitys sinun ja pankkisi välillä on turvallista, sillä maksutiedot suojataan SSL-salausmenetelmällä.
Mitkä maksukortit käyvät maksuvälineenä verkkokaupassa?
Miten maksan laskulla?
Suomessa asuvat, yli 18-vuotiaat, asiakkaat voivat valita maksutavaksi laskun. Lasku toimitetaan tiedoissasi olevaan sähköpostiosoitteeseen, ja sillä on 30 päivää maksuaikaa.
Tilauksen peruuntuminen
Sain ilmoituksen tilauksen peruuntumisesta. Miksi näin tapahtui ja koska saan rahat takaisin?
Tilasitko tuotteen, jossa oli merkintä ”Toimitetaan tavaratalosta”, ja sait myöhemmin peruutusilmoituksen? Tavarataloissa tuotteita myydään koko ajan, joten saatavuustiedoissa saattaa valitettavasti olla virheitä. Palautamme näiden peruuntuneitten tilausten maksut mahdollisimman pian, viimeistään kahden viikon kuluessa.
Palautus
Miten palautan sovelluksen kautta tilaamani tuotteen?
Täytä toimituksen mukana tullut palautuslomake ja liitä se lähetyksen mukaan. Palauta tuotteet omissa pakkauksissaan suoraan kullekin kumppanille.
Miten palautan ostokseni Postin pakettiautomaatin kautta?
Postin pakettiautomaatista noudetun paketin voi palauttaa automaatin kautta 14 vuorokautta siitä kun se on noudettu. Automaatti ”neuvoo” miten toimia, kun valitset automaatin kosketusnäytöltä, että haluat tehdä palautuksen.
Voinko pakata kaikki palautukseni samaan palautuspakkaukseen?
Jos teet palautuksia FASH:lle useammasta eri tilauksesta, voit pienentää palautuksesta syntyvää hiilijalanjälkeä ja palauttaa kaikki tuotteet yhdessä pakkauksessa. Tilaukset palautetaan erikseen suoraan kyseiselle kumppanille.
Koskeeko palautusoikeus kaikkia tuotteita?
Palautusoikeus ei koske esimerkiksi tuotteita, jotka valmistetaan tai joita muunnellaan asiakkaan toiveiden mukaisesti. Poikkeavasta palautusoikeudesta on maininta tuotetekstissä.
